چرا پایداریچی های مجلس در برابر درخواست بابک زنجانی برای خرید سایپا ساکتند؟

وقتی فرآیند خصوصیسازی سایپا اعلام شد، نام یکی از کسانی که پاکت درخواست فرستاد در فضای مجازی وایرال شد. بابک زنجانی!
پرحاشیهترین فرد اقتصادیای که سالها قبل مردم کوچه بازار وقتی اسمش را میآوردند با شوخی و طعنه میگفتند؛ «جایی در کره زمین نیست که ب.ز نتواند بخرد!» داستان مردی مایهدار که هنوز دقیق نمیدانیم عنوان مفسد اقتصادی به او دادند یا نابغه اقتصادی! داستان هلدینگ سورینت، قراردادهای کلان، قصه نفت و پایانی که حکم آن اعدام بود. هنوز هم کسی به درستی نمیداند سرانجام آن حکم چه شد که بابک زنجانی به یک باره با یک پست اینستاگرامی خبر از بازگشتش داد.
شرکت آوان ریل، منتسب به زنجانی، در ۳۱ فروردین ۱۴۰۴ تفاهمنامهای به ارزش ۶۴ هزار میلیارد تومان (معادل حدود ۷۱۳ میلیون دلار) با شرکت راهآهن جمهوری اسلامی امضا کرده است. این قرارداد که با حضور فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی، به امضا رسید، شامل سرمایهگذاری در ۶۰۰ دستگاه نفتکش ریلی و ۱۰ رام قطار مسافری است که به گفته زنجانی، جایگاه ریلی کشور را تغییر خواهد داد.